Chevrolet Corvette C3 Stingray - rejnok z Ameriky

15. květen 2010

Jedinečnost nebo spíš zvláštnost amerických vozů zná asi každý. Mohutné karoserie, chromové doplňky, velký objem a výkon a v neposlední řadě burácející motor. To je klasická postarší produkce vozů ze země Sochy Svobody, která v dnešní době láká stále víc sběratelů i v Česku. Dnes se nám představí Chevrolet Corvette cabrio z roku 1973.

Americký sporťák vyráběný firmou General Motors spatřil světlo světla už v roce 1953. Tehdy šlo o první generaci, která hrdě nesla jméno Corvetta inspirované typem válečné lodi. Nástupem druhé generace přišel takzvaný rejnočí design - rejnok je v překladu stingray. Ten se postaral o rozruch mezi konzervativnějšími majiteli starších typů. Třetí generaci corvetty načal rok 1968 a opět se představila s revoluční aerodynamikou - mnohdy přirovnávanou k láhvi od Coca-Coly. A právě jím corvetta oslovila mnoho řidičů.

„Jedná se o vůz Chevrolet Corvette z roku výroby 1973. Je to Corvette C3 Stingray cabrio s výkonem zhruba 250 koní. Kompletní renovace trvala zhruba dva roky,“ popisuje hrdý majitel jednoho kousku Jaroslav Sekot. Vůz je v tak perfektním stavu, jako by právě opustil továrnu. Na atraktivitě neztrácí ani po téměř čtyřiceti letech.

„Vůz je specifický interiérem, barvou a provedením střechy, kdy bílí střecha krásně ladí s modrou barvou karoserie a modrým interiérem.“ To děla corvette líbivým sporťákem. Celkový dojem vozu pak dotváří pro Ameriku typické chromované doplňky, rozměrná kola a překrásný kovový zvuk motoru. S ním si pak jízdu doslova užíváte, i když je lepší být stále připraven. „Musí se hlídat vše, co je na voze, každý budík. Člověk nesmí podcenit ani metr bez toho, aniž by auto kontroloval.“

Obava o tuhle corvette je opravdu na místě, navíc její jedinečnost láká kdejaké závistivce. Z úst hrdého majitele Jaroslava Sekota jsou však tyto zkušenosti překvapivě kladné. „Díky tomu, že to je veterán a starší vůz, málokdo ví, jakou má cenu. Reagují na něj spíš pozitivně. Mnoho lidí za autem vidí spoustu práce a údržby.“

Odměnou je pak samotném cestovaní, nejen po srazech nebo výletech po zemích Českých.

„Nejdál jsem byl s corvette na Jadranu na ostrově Cres, který jsme celý projezdili. Za čtrnáct dnů jsme s autem najeli tři tisíce kilometrů,“ libuje si Jaroslav Sekot, který si užíval cestu z Vídně s otevřenou střechou a za zvuku uchu lahodícího osmiválce.

autor: Adam Kebrt
Spustit audio