AUTOANONCE - Nové trendy výroby autopropagace

16. březen 2015

Ve čtvrtek od 10 hodin proběhl v hotelu Bellevue poslední workshop Prix Bohemia Radio 2008, který byl, jak tvrdí podtitul, "pro všechny, kteří se podílejí na výrobě autoanoncí".

Moderace se ujal poradce pro zvukový design a reklamu v Českém rozhlase - Karel Zajíc. S prezentací dále vystoupil Michal Zelenka, prezident Asociace provozovatelů soukromého vysílání a Ivan Kadeřávek ze společnosti Audiotech. Na závěr Zdeněk Nedvěd ze studia Fontána téměř padesátce účastníků workshopu na internetu ukázal, jakým způsobem mohou používat Centrální zvukovou banku pro ČR a SR - Fontana Music Library.

Hned v úvodním audiopásmu, které připravil Karel Zajíc, bylo názorně předvedeno, jaké výrazové prostředky jsou v autoanoncích používány a jaká jsou základní pravidla pro jejich tvorbu - JEDNODUCHOST, SROZUMITELNOST, OPAKOVÁNÍ, ZVUKOVÉ LOGO.

Poté Michal Zelenka zahájil svou prezentaci slovy, " Když budeme věci dělat jednoduše, budou mít úspěch" a "sebelepší obsah je k ničemu, když to neumíme prodat." A jak ho prodáme? Tak, že ho "oblečeme" (oblékání, design). Hovořilo se tedy o základní struktuře obalového prvku který je přítomen vždy na úvod a na závěr příspěvku. "Řekněte jim, že jim to řeknete, řekněte to a řekněte jim, že jste jim to řekli", vysvětloval Zelenka a upozornil, že dnes je důležitá právě ta zvuková, hudební složka a od mluveného obalu, který se používal dřív, se upouští.

Na posun ve způsobu vytváření autoanoncí upozornil i Ivan Kadeřávek: "Neděláme jednu anonci, která upoutává na pořad, ale blok anoncí." Ten tvoří čtyři různé typy: Mystery, Anonce What @ how, Image Annonce a Backsell. Tzv. Mystery pouze navozuje dojem, že se něco stane, je plná emocí, neříká nic konkrétního a nasazuje se ne déle než deset dní před začátkem pořadu, např. soutěže. Anonce What @ How konkretizuje některé informace, říká co se stane, jak se to stane. Image Annonce se pak nasazuje v době vysílání pořadu, podává kompletní informace a upoutává na určitý čas. Poslední je tzv. Backsell. Ta odkazuje na konkrétní zajímavá místa v pořadu a má za úkol znovu "prodat" to nej, emoce. Ukázky, které jednotlivé typy autoanoncí reprezentovaly, pocházely ze soutěže Ruská ruleta na Fajn Radiu.

Na závěr workshopu se diskutovalo především o zvukové knihovně Fontana Music Company, se kterou má Český rozhlas uzavřenou smlouvu. Jeho zaměstnanci tak mohou po schválení svého vedoucího čerpat z jejich útrob zvukový materiál pro své pořady.

Autoanonce - workshop
Spustit audio

Naši partneři