Újezďáci - poslali závěrečné foto

11. září 2014

Újezďáci poslali validační závěrečné foto.

Koordinátor týmu: Ludmila Mottlová

Újezďáci

Třídní kolektiv: Základní škola a Mateřská škola Újezd, okres Beroun
TŘÍDA II.
Jelikož jsme málotřídní škola, třída II. znamená, že sdružuje žáky 3 věkových kategorií. 3. třídu, 4. třídu a pátou třídu. Celá třída má 17 žáků - 2 dívky ze třetí, 9 žáků ze čtvrté a 6 páťáků, kteří po prázdninách odejdou do plně organizované školy v Cerhovicích. Účast v Ušounově štafetě nám umožní se stýkat ještě o 2 měsíce déle. Jsme malá vesnická škola s celkovým počten žáků 31 v ZŠ a 25 v MŠ.
Újezd je vesnice se 650 obyvateli.

Zvolené hrací týmové jméno: Újezďáci

Vaše fotografie: splněno

Újezďáci

Plnění úkolů:

1) První úkol splněn
Na téma zajímavé stavby jsem měla tři návrhy. Všechny tři se nachází na vesnici, kde bydlím, v Újezdě. Jsou to partyzánský kryt, naše škola a kaple na návsi. Tyto objekty jsou zajímavé svou historií i vzhledem. Nemohla jsem si vybrat, tak jsem Ušounovi ukázala všechny tři. Nejzajímavější je asi partyzánský kryt. Partyzánský kryt je asi stavba, která není hned tak někde. V roce 1943 ho vybudovali partyzáni, kteří bojovali proti Němcům. Bylo to asi kilometr od hájovny Doubravka, blízko studánky. Kryt je postaven tak, aby vstupní dveře kopírovaly svah. V roce 1944 byl kryt vyzrazen. Po válce se stal kryt poutním místem a byl přístupný i dovnitř. Nyní k němu vede turistická stezka a je u něj pamětní deska. Dovnitř už se nedostanete, protože se sesypal strop.
A ostatní objekty? Naše škola je z roku 1902. Jsem velmi ráda, že chodím do této školy, protože sem chodila moje mamka, děda, pradědeček a prababička.
Kaple stojí v Újezdě na návsi a jmenuje se Kaple nejsvětějšího srdce Ježíšova. Obci ji daroval jeden pán, když se mu uzdravil syn.

Stavba školy v Újezdě

2) Druhý úkol splněn:
Zdravíme Rádio Junior,
tento úkol byl trochu komplikovanější, protože Ušoun se ocitl na letním táboře u Rožmitálu pod Třemšínem...Tábor je bez internetu, ale pomocí mobilních zařízení, vedoucích a ochotných rodičů jsme zvládli fotku doručit.
Na obrázku je sportovec a výborný fotbalista Marek Kyncl, který povozil Ušouna i na kole. Tedy fotbal a cyklistika, to je ono. Pozor, na kole ovšem vždycky s helmou! Ušounovi ji teprve musíme pořídit....

Újezďáci, Marek fotbalista

3) Třetí úkol splněn:
Na téma - Vynález, který ovlivňuje náš denní život - jsem si vybral 2 vynálezy. Jsou to mobilní telefon a auto. Na prvním obrázku je telefon. Vynález, který v dnešní době používá každý. Pomáhá nám k tomu, abychom se mohli spojit s každým, kdo není v místě, kde se právě nacházíme. V dřívější době se telefony šířily jen mezi bohatými lidmi. Potom se rozšířily i mezi ostatní lidi. Nejprve to bylo jen sluchátko s číslicemi, teď už je to jak tlačítková, dotyková, ale i vysouvací elektronika. Ušoun si na výletě také vybral telefon.

Újezďáci, úkol č. 3

Na druhém obrázku je auto. To potřebuje jak každý z nás, tak i Ušoun. Bez auta by se mnozí lidé, kteří nemají autobusové nebo vlakové spojení, nemohli dostat do práce, na výlety, nakoupit, ale ani do školy. Ani Ušoun by se nedostal do Županovic. Ušoun totiž zjistil, že Županovice jsou malá vesnička u Slapské přehrady a tam vlaky ani autobusy nejezdí. Musel by si tedy nést zavazadla v ruce, a to by nemuselo být příjemné. Ušoun je vděčný jak autíčku, tak řidiči, že ho bez nehody dovezl až na místo a zase zpátky.

4) Čtvrtý úkol splněn:
Mým úkolem bylo seznámit Ušouna s oblíbeným plyšákem. Přesto, že mám mnoho oblíbených hraček a plyšáků, tak mým nejoblíbenějším plyšákem je kočka Micka, kterou mám již od svého 1. roku a všude se mnou cestuje. Nejoblíbenější hračka je výtečným společníkem a hodně si s ní vyhraji. Můžu s ní spát, mazlit se, ale také jezdit na výlety a brát jí sebou na návštěvy.

Újezďáci, úkol č. 4

Kočičku jsem vzala s Ušounem na prázdniny k babičce a dědovi. Babička s dědou Ušouna nikdy neviděli a moc se jim líbil. Také jsem vzala Ušouna s Mickou do bazénu, kam na mne z lavičky opatrně koukali. Micka se bála, aby se nenamočila, protože kočky nemají rády vodu. Nejvíce se ale Micce a Ušounovi líbil sobotní výlet do Solvayových lomů a na vyhlídku "U kříže" ve Svatém Janu pod Skalou.
Náš výlet vedl Národní přírodní rezervací Karlštejn po části naučné stezky zvané Svatojánský okruh. Celá naučná stezka je dlouhá 4 - 11 km, ta naše byla 4 km, s převýšením 166 m, začíná u kláštera ve Svatém Janu pod Skalou, pokračuje výšlapem na vrchol Svatojánské skály s nádherným výhledem "U kříže", prochází Solvayovými lomy a vrací se zpět ke klášteru krasovou roklí Propadlé vody.

Skanzen Solvayovy lomy - ukazuje dřívější centrum těžby a dopravy vápence v Českém krasu. První známá informace o hledání těžebních pozemků na Sv. Janu pod Skalou je z roku 1915.
19.06.1918 byla oficiálně zahájena těžba v Solvayových lomech. V roce 1953 byly ukončeny dodávky vápence a lom byl v podstatě uzavřen. V roce 1993 vznikla společnost Barbora a v roce 1998 byl slavnostně otevřen Skanzen Solvayovy lomy.
Celý výlet se Ušounovi i Micce moc líbil, ale protože byli oba dva už dost unavení, tak se těšili na cestu domů.

5) Pátý úkol splněn:
Dobrý den - Újezďáci posílají 5. úkol. Natálka Štochlová byla s rodiči a se sestřičkou kousek od Újezda - v Olešné ve Fištrón parku Zvířátkov.

Újezďáci, úkol č. 5

Nemohla jsem si vybrat, kterou fotografii poslat, tak jich posílám celé "stádo". Všude to Ušounovi a Natálce moc sluší.....

Další foto se zvířátkem.

A ještě jedna fotografie nakonec.

Újezďáci, úkol č. 5

6) Šestý úkol splněn:
Dobrý den milé rádio, já dostal za úkol vyfotit Ušouna na karnevalu. Tento úkol jsem dostal, když jsem jel s partou a rodinou na Moravu. Měli jsme spoustu příležitostí navštívit různá a zajímavá místa.

Újezďáci, úkol č. 6

Byli jsme v Lednici, v Templářském sklepu, v ZOO, ve velkém aquaparku a také jsme navštívili velmi vysokou rozhlednu. Každý den s námi Ušoun jezdil na kole. Na tuto dovolenou jsme se vydali v sobotu a další sobotu jsme zase odjížděli domů. Na každý den jsme měli naplánované nějaké akce a výlety.

Karneval jsme si nechali na pátek. Jelikož jsme byli 300 km od domova, neměli jsme u sebe dost materiálu na masky. Proto jsme si museli vystačit s tím, co jsme měli po ruce.

Zahrnuli jsme do našeho karnevalu i přírodu. Karneval se nám strašně povedl a všem se moc líbil. Radek Vokůrka.

Újezďáci, úkol č. 6

7) Sedmý úkol splněn:
Ahoj, dostat úkol v létě, vyfotit Ušouna u vody, na vodě, s vodou nebo pod vodou, se zdál být jednoduchý, ale zrovna tento týden se počasí natolik pokazilo, že jsme s Ušounem na žádné koupání vyrazit nemohli. Hodilo se ale, že jsme měli naplánovaný výlet na Šumavu, Ušoun jel samozřejmě s námi.

Újezďáci, úkol č. 7. Vyrážíme na malou procházku po okolí. Horský potůček - Hojsova stráž na Šumavě

V sobotu jsme vyrazili jen na malou procházku po okolí Hojsovy stráže - Brčálník a vyfotili Ušouna u horských potůčků.

Opět začalo pršet, ale Ušoun se vody nebojí a jdeme dál

V neděli jsme vyrazili na delší trasu a to na Černé jezero, tam to bylo moc hezké.

Horský potůček vedle Pramene Svobody na Šumavě, při cestě na Černé jezero

Na zpáteční cestě k domovu jsme se zajeli ještě podívat na lovecký zámek Kozel.

Ušoun s Andrejkou u Černého jezera

I tam se naskytla příležitost Ušouna vyfotit u vody, protože v obrovské zahradě (na prohlídce jsme se dozvěděli, že zahrady mají 40 ha) tohoto zámku mají i rybník s lekníny a kachnami, tak Ušoun s Andrejkou neváhal a hned se musel vyfotit :-)

Ušoun s Andrejkou

8) Osmý úkol splněn:
Ahoj bezva rádio,
měly jsme za úkol vyfotit se s Ušounem Rušounem s květinou. Napadlo nás, že se vyfotíme u maminčiných truhlíků s muškáty. Doufám, že se Vám také budou líbit jako nám. Denda a Áďa Pazderovy (Deniska a Adélka ze skupiny Újezďáci).

Újeďáci, úkol č. 8

9) Devátý úkol splněn:
Ahoj bezva rádio Junior,
Ušouna jsme měly i tento týden, vzaly jsme ho na procházku do lesa, ale když jsme mu řekly, že se blíží konec prázdnin a v pondělí jdeme do školy, schoval se nám.

Újezďáci, úkol č. 9

Když jsme ho objevily, přiznal se, že prý ještě nechce, aby začal školní rok. To my se do školy i trošku těšíme, hlavně na kamarádky a novou tělocvičnu. Ušoun si dal nakonec říct a do školy s námi 1. září půjde. Tak uvidíme, jestli se sejde i celý tým Újezďáků. Je nám líto, že štafeta pomalu končí, ale Rádio Junior nám zůstane. Adélka a Deniska.

Validační foto: závěrečné foto splněno!
Milé rádio, posíláme validační foto.
Měli jsem trochu problém se sejít, protože páťáci se nám rozutekli z naší malotřídky do jiných škol - proto to zpoždění.
Zároveň zasíláme poštou i náš cenný deník.
Psaní deníku snad už máme trochu pod kůží a Ušouna bereme všude kam se dá, např. zítra do zoo v Plzni na žirafy. Založíme další deník a pokračujeme sami - již bez vedení.