Volkswagen Golf III Cabrio: vítr ve vlasech
Je jen málo aut, o kterých bychom mohli s jistotou říct, že jsou ikonou mezi úpravci z celého světa. Mezi ně právem patří král na poli hatchbacku, tedy německý golf. Jeho první generace spatřila světlo světa v roce 1974 a už tehdy se stala terčem začínajícího hobby jménem tuning. Není tedy divu, že i jeho další generace patří mezi úpravci mezi nevyhledávanější.
Volkswagen Golf Cabrio třetí generace se představil na podzim roku 1993, kdy nahradil už čtrnáct let sloužící první generaci. Výrobou pohledného kabrioletu byla pověřena pro motoristy známá karosárna Karman, která dělala například i sportovně laděné kupé Corrado. Golf III Cabrio si zachoval na tehdejší dobu velmi povedený design hatchbacku, který byl navíc vylepšen plátěnou střechou a pro kabriolet typickým ochranným obloukem za předními sedačkami.
„Zachoval klasické tvary normálního trojkového golfa. Velmi dobře se dá upravovat, protože jsou dostupné díly. V cenové relaci je nejhezčí a je to kabriolet,“ popisuje výběr vozu Martin Janoušek. Absence střechy byla vyřešena výztuhami v karosérii, když byly zpevněny prahy auta ochranným obloukem. Střecha byla plátěná a některé modely ji měly i elektricky ovládanou.
Jistým handicapem otevřeného golfu byl motor, který nepatřil k žádným rychlíkům. „Je tam benzínová osmnáctistovka s výkonem 55 kilowattů. Občas chybí akcelerace, avšak na svezení v kabrioletu motor bohatě postačí.“ Jenže, se sériovým vzhledem se majitel se nespokojil a svůj Golf Carbio náležitě upravil. „Přední a zadní čiré světlomety, na předním nárazníku je GTI nástavec, sportovní volant, sportovní podvozek, který je snížený o pět centimetrů a také litá kola BBS.“ Ty jsou dvoudílné v černo-stříbrném provedení. Další zajímavou úpravou jsou už dnes málo používané fanfáry místo klasického klaksonu, maska bez znaku a také černá kůže na kapotě. Ta je sice jen maličkostí na voze, avšak pro úpravce je nezbytným stylingovým doplňkem, který plní dokonce i funkci ochrannou.
Ve spojení s tmavě červeným metalickým lakem, černými doplňky a sníženým podvozkem vypadá Golf Cabrio elegantně a navíc se může pyšnit i sportovnějším charakterem. „Do zatáček auto lépe drží a jízda je sportovnější. Samozřejmě jsou i nevýhody. Například při neopatrném přejezdu retardéru občas škrtám o práh auta.“ To je, jak se mezi úpravci říká, daň za krásu.
Jenže, co může majitele auta víc potěšit než obdiv kolemjdoucích. „Občas někteří lidé koukají a pozdraví. Také se mi stalo, že vedle jedoucí pán na mě ukazoval palec nahoru. Asi se mu golf líbil, a tak jsem ho pozdravil fanfárami,“ uzavírá Martin Janoušek. Další úpravou jeho golfu bude instalace laděného výfuku a posílení výkonu motoru.