Čich ovlivňuje náladu a emoce. Jak toho využívají reklamy a čichový marketing?
Člověk má mnohem horší čich než mnozí savci. Je to ale nejstarší smysl a je velmi důležitý. Jak s tím pracuje čichový marketing?
Dojmy, které nám zprostředkovává čich, do mozku přicházejí v čisté nezkreslené podobě. Vůně také dokážou ovlivnit naše emoce a náladu. Pach spojený s příjemným zážitkem nás třeba umí uklidnit. Existuje dokonce takzvaný marketing vůně nebo čichové reklamy. Některé obchody je využívají, aby nic netušící zákazníky přiměly ke koupi věcí.
Víc už vám prozradí Eva Sinkovičová v dalším díle pořadu Zvídavec. Nastražte uši, pusťte si audio a budete překvapení!
Zajímavosti, podivnosti i perličky
Dvě minutky plné překvapivých informací, podivností a perliček si můžete naladit ve vysílání Rádia Junior každý všední den v 7:30 nebo 17:05.
Zapojte se a napište nám
Lámete si s něčím hlavu, nebo naopak víte o nějaké zajímavosti, která každému vytře zrak? Dejte to Evě vědět na adresu radiojunior@rozhlas.cz. Do předmětu napište heslo „Zvídavec“ a třeba se váš tip objeví v některém z dalších dílů!
Ze záznamu si můžete každý díl poslechnout taky tady na webu Rádia Junior.